مقایسه مضرات قلیان و سیگار
تصاویر و مطالب زیست شناسی(استان فارس -شهرستان جهرم)
درباره وبلاگ


به نام خدا . این وبلاگ جهت استفاده همه دوستداران زیست شناسی از راهنمایی تا دانشگاه ایجاد شده (نزدیک به 500عکس از بهترین تصاویر زیست شناسی وبقیه مطالب نوشتاری) امید وارم مورد توجه واقع گردد . هر صفحه این وبلاگ 30مطلب وبقیه با انتخاب شماره صفحه در پایین هر صفحه قابل دیدن خواهد بود؛.مهدی قدرت جهرمی.... ......اللهم صل علی محمد وآل محمدوعجل فرجهم .........التماس دعای خیر
آخرین مطالب
نويسندگان
دو شنبه 5 بهمن 1394برچسب:علمی, :: 9:45 بعد از ظهر :: نويسنده : مهدی قدرت جهرمی
چرا قلیان بدتر از سیگار است؟

 

در یک تجزیه آماری محققان دریافتند که مصرف کنندگان قلیان حجم بزرگ تری از سموم را نسبت به مصرف کنندگان سیگار استنشاق می کنند.

مقایسه مضرات قلیان و سیگار

شکی نیست که مصرف سیگار مضر است و اثرات زیان باری بر سلامت انسان دارد. اما قلیان چطور ؟ در مورد مصرف قلیان هنوز شبهاتی وجود دارد.
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه پیتزبرگ تصمیم به بررسی اثرات مصرف قلیان بر زنان و مردان گرفتند به این دلیل که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها اخیراً برای اولین بار در طول تاریخ اعلام کرد تنباکوی موجود در خون افراد،  30 روز پس از مصرف قلیان بیشتر از میزان تنباکوی موجود در خون افراد، 30 روز پس از مصرف سیگار بود.


در یک تجزیه آماری محققان دریافتند که مصرف کنندگان قلیان حجم بزرگ تری از سموم را نسبت به مصرف کنندگان سیگار استنشاق می کنند.
تحقیقات نشان داده که در مقایسه با یک نخ سیگار، استفاده از قلیان به طور تقریبی 125 برابر دود، 25 برابر Tar تار (تار مخلوط سیاه و سفید از هیدروکربن ها و کربن آزاد به دست آمده از طیف گسترده ای از مواد آلی از طریق تقطیر مخرب است.)، 2/5 برابر نیکوتین و 10 برابر منوکسید کربندارد.

اما این نکته نیز قابل توجه است که مقایسه مصرف سیگار با مصرف قلیان به دلیل تفاوت الگوی مصرف آنها مشکل است به عنوان مثال یک فرد سیگاری به طور متوسط 20 نخ سیگار در روز استفاده می کند در حالیکه مصرف کننده قلیان ممکن است در هفته تعداد کمی قلیان مصرف کند .

دکتر برایان پریمک (Brian A.Primack) می گوید: این مقایسه درستی نیست به دلیل اینکه افراد به روشهای مختلفی سیگار و قلیان مصرف می کنند. ما مجبور به بررسی به این روش هستیم – استفاده از یک نخ سیگار در برابر یک بار مصرف قلیان - به این دلیل که مطالعات اولیه با استفاده از این الگو انجام شده اند. بدین ترتیب یافته های ما نمی تواند دقیقاً مشخص کند:

 قلیان بدتر است یا سیگار؟

اما یافته ها حاکی از آن است که مصرف کنندگان قلیان در معرض حجم زیادی از سموم قرار دارند و احتمالاً خودشان نیز از این امر بی اطلاعند. پس از یافتن اطلاعات دقیق تر در مورد تعداد و الگوی مصرف قادر خواهیم بود نتایج را با اطلاعات قبلی یکجا کرده و درک بهتری از حجم کلی سموم دریافتی بدست آوریم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها