ازدواج چه نقشی در سلامت بدن دارد؟
تصاویر و مطالب زیست شناسی(استان فارس -شهرستان جهرم)
درباره وبلاگ


به نام خدا . این وبلاگ جهت استفاده همه دوستداران زیست شناسی از راهنمایی تا دانشگاه ایجاد شده (نزدیک به 500عکس از بهترین تصاویر زیست شناسی وبقیه مطالب نوشتاری) امید وارم مورد توجه واقع گردد . هر صفحه این وبلاگ 30مطلب وبقیه با انتخاب شماره صفحه در پایین هر صفحه قابل دیدن خواهد بود؛.مهدی قدرت جهرمی.... ......اللهم صل علی محمد وآل محمدوعجل فرجهم .........التماس دعای خیر
آخرین مطالب
نويسندگان
چهار شنبه 22 بهمن 1393برچسب:علمی, :: 7:16 قبل از ظهر :: نويسنده : مهدی قدرت جهرمی

ازدواج چه نقشی در سلامت بدن دارد؟

ازدواج چه نقشی در سلامت بدن دارد؟
اگرچه ازدواج با کمی استرس همراه است اما...

متخصصان معتقدند که تاهل موجب بهبود وضعیت سلامتی افراد شده و با تغییر در روند تولید هورمون ها، استرس را کاهش می دهد، بنابراین افراد مجرد با استرس روحی بیشتری مواجهند.

محققان دانشگاه شیکاگو برای انجام این مطالعه، 500 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد را انتخاب نمودند. 40 درصد مردان و 53 درصد زنان این گروه متاهل بوده و میانگین سنی مردان 29 و زنان 27 سال بود. از این دانشجویان خواسته شد تا چندین بازی کامپیوتری را که مربوط به رفتارهای اقتصادی بود، انجام دهند و نمونه بزاق آنها قبل و بعد از بازی، جهت ارزیابی سطح هورمون استرس (کورتیزول) مورد بررسی قرار گرفت. به منظور ایجاد یک تجربه استرس واقعی در افراد گروه، به آنها گفته شد که این تست یک امتحان ضروری بوده و نتیجه آن آینده شغلی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.

نتایج نشان داد که غلظت هورمون کورتیزول در همه افراد شرکت کننده افزایش یافته است اما میانگین این هورمون در زنان بیشتر از مردان بود. همچنین مشاهده شد که در نتیجه استرس سطح هورمون تستوسترون در مردان کاهش یافته است. نتیجه جالب این تحقیق این بود که میزان هورمون کورتیزول در افراد مجرد هر دو جنس بالاتر از افراد متاهل بود.

متخصصان معتقدند که اگرچه ازدواج با کمی استرس همراه است اما افراد متاهل قادرند بهتر و آسان تر سایر شرایط استرس زای زندگی را مدیریت کنند و در واقع ازدواج پاسخ های بدن به استرس را تعدیل می کند.

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها