اکتین ومیوزین ماهیچه اسکلتی
تصاویر و مطالب زیست شناسی(استان فارس -شهرستان جهرم)
درباره وبلاگ


به نام خدا . این وبلاگ جهت استفاده همه دوستداران زیست شناسی از راهنمایی تا دانشگاه ایجاد شده (نزدیک به 500عکس از بهترین تصاویر زیست شناسی وبقیه مطالب نوشتاری) امید وارم مورد توجه واقع گردد . هر صفحه این وبلاگ 30مطلب وبقیه با انتخاب شماره صفحه در پایین هر صفحه قابل دیدن خواهد بود؛.مهدی قدرت جهرمی.... ......اللهم صل علی محمد وآل محمدوعجل فرجهم .........التماس دعای خیر
آخرین مطالب
نويسندگان
پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:عکس, :: 9:44 بعد از ظهر :: نويسنده : مهدی قدرت جهرمی

سلول های ماهیچه ای برای انقباض و ایجاد حرکت  تخصص یافته اند . در سیتوپلاسم این سلول ها رشته های منقبض شونده ای به نام تارچه ( میوفیبریل ) به وجود آمده اند که انبساط و انقباض آن ها باعث انبساط و انقباض ماهیچه می شود . میو فیبریل خود از رشته های ظریف تری به نام میو فیلامان ( میو فیلامنت = میکرو فیبریل  ) ساخته شده است که طرز قرار گرفتن آن ها باعث ایجاد نوارهای تاریک و روشن در عرض میوفیبریل می شود . هر نوار روشن به وسیله ی یک خط عرضی تیره به نام خط Z   به دو بخش قرینه تقسیم می شود . از یک خط  Z  تا خط  Z   بعدی سارکومر نامیده می شود .

در میو فیلامنت های ماهیچه مخطط چهار نوع پروتئین به نام های اکتین ، میوزین ، تروپونین و تروپومیوزین وجود دارد که میوزین فیلامنت ضخیم و بقیه فیلامنت های نازک را شکل داده اند .

ساختمان عضله

 

تاريخ سه شنبه نهم آبان 1391 توسط محمد اقدسی

تاريخ جمعه پنجم آبان 1391 توسط محمد اقدسی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها