خواص اعجاب آور روغن زیتون
تصاویر و مطالب زیست شناسی(استان فارس -شهرستان جهرم)
درباره وبلاگ


به نام خدا . این وبلاگ جهت استفاده همه دوستداران زیست شناسی از راهنمایی تا دانشگاه ایجاد شده (نزدیک به 500عکس از بهترین تصاویر زیست شناسی وبقیه مطالب نوشتاری) امید وارم مورد توجه واقع گردد . هر صفحه این وبلاگ 30مطلب وبقیه با انتخاب شماره صفحه در پایین هر صفحه قابل دیدن خواهد بود؛.مهدی قدرت جهرمی.... ......اللهم صل علی محمد وآل محمدوعجل فرجهم .........التماس دعای خیر
آخرین مطالب
نويسندگان
پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:علمی, :: 3:30 بعد از ظهر :: نويسنده : مهدی قدرت جهرمی

افزودن مقادیر زیادی روغن زیتون به رژیم غذایی در برابر آسیب سلولی که می‌تواند منجر به سرطان شود اثر حفاظت‌بخش دارد.
به گزارش BBC، محققان با مطالعه 182 مرد اروپایی که هر روز 25 میلی لیتر روغن زیتون مصرف کرده بودند دریافتند سطوح ماده‌ای که نشانگر آسیب سلولی است در آنها کاهش یافت.
به گفته این گروه دانمارکی شاید به همین دلیل میزان سرطان در شمال اروپا از جنوب آن کمتر است. در این قسمت از اروپا روغن زیتون بخش اصلی رژیم غذایی را تشکیل می‌دهد...

 

محصولات جانبی
محققان بیمارستان دانشگاه کپنهاک در مطالعه خود به مدت دو هفته به غذای تعدادی مرد اروپایی 20 تا 60 ساله روغن زیتون خالص، معمولی یا تصفیه شده افزودند.
در پایان مطالعه سطوح ماده‌ای که نشانگر آسیب اکسیداتیو به سلول‌هاست به نام 80xodG را در ادرار این افراد اندازه‌گیری کردند.
صدمه اکسیداتیو فرآیندی است که طی آن به واسطه قرار گرفتن در معرض موادی که منجر به تجمع رادیکال‌های آزاد می‌شوند، تعادل متابولیک یک سلول به هم می‌ریزد.
میزان 80xodG در نمونه‌های ادرار مردانی که روغن زیتون به رژیم غذایی‌شان افزوده شده بود 13 درصد کاهش یافت این مردان در آغاز مطالعه در مقایسه با گروه مردان جنوب اروپا سطوح بالاتری از این ماده را داشتند، بیانگر این که این کاهش به اثر روغن زیتون مربوط می‌شد.
به گفته محققان اثر رژیم غذایی بر احتمال سرطان بسیار پیچیده است زیرا غذا از اجزای مختلفی تشکیل شده که هر یک اثرات خاصی را بر بدن اعمال می‌کنند.
به هر حال این موضوع تایید شده که رژیم غذایی متعادل و سالم شامل مقادیر زیاد سبزی و میوه تازه و محدود کردن مصرف گوشت‌های فرآیند شده به کاهش خطر سرطان کمک می‌کند.
منبع :تبیان همدان

خاصیت روغن زیتون خیلی خالص را می دانید ؟

دانشمندان اخیرا مطالعه ای را روی تاثیر انواع چربی ها در عوامل التهابی بدن انجام داده اند. این مطالعه نشان داد روغن زیتون فوق بکر ( Extra Virgin Olive Oil)، روندهای التهابی را کاهش می دهد. نتایج همچنین حاکی از آن بود که مصرف انواع مغزها (مثل آجیل) در این رابطه تاثیر متوسط داشته و مصرف کره نیز تاثیر مخرب دارد.  روغن زیتون همچنین با کاهش مقدار ترومبوکسان، چسبندگی پلاکت ها را به تاخیر انداخته و مانع تشکیل لخته خون در رگ های بدن می شود.  این روغن با داشتن 75 درصد چربی های تک غیر اشباع (MUFA)*،نسبت به سایر روغن های مایع، به حرارت و اکسیداسیون نیز مقاوم است.

 

 

انواع روغن زیتون:
لازم به ذکر است که 4 نوع روغن زیتون در بازار هست:

1- Extra Virgin Olive Oil :

با اولین پرس میوه ی زیتون تحت سرما به دست می آید که تمام خواص مفید را دارا است. ویتامین E ، بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A در بدن) و بوی شدیدی دارد. اسیدیته آن یک درصد ‌است (هرچه اسیدیته روغن کمتر باشد بهتر است).

 

2- Virgin Olive Oil:

با دومین پرس زیتون به دست می آید. اسیدیته آن 3/3 درصد ‌است.

 

3- Refined Olive Oil:

تحت تاثیر حرارت و مواد شیمیایی، باقیمانده روغن زیتون از تفاله و هسته آن استخراج می شود که فاقد خواص روغن اولی است و یک محصول مرده است.

 

4- Olive Oil :

همان روغنی است که بیشتر در بازار هست و از ترکیب روغن Virgin وRefined  به دست می آید و ارزش تغذیه ای آن پایین است.

گیتی بهدادی پور- کارشناس تغذیه

غن زیتون خوب چیست- آکاایران

برای اینکه از محصولی که خریداری می کنید مطمئن باشید،باید روغنی خریداری کنید که تاریخ مصرف،پروانه ساخت و مهر استاندارد داشته باشد.بدون بو بودن روغن صرفا نمی تواند دلیل تقلبی بودن آن باشد.

روغن زیتون طبیعی که در شرائط ایده ال تهیه گردیده و تغییری در طبیعت آن ایجاد نشده باشد بدلیل طعم تلخ و سوزنده میوه زیتون ( بدلیل وجود اسید اولئیک) عینا می بایستی از این دو ویژگی ذکر شده برخوردار و دارای بوی خوش میوه زیتون باشد.

 

 یعنی در هنگام مصرف و آزمایش در دهان احساس طعم تلخ و بوی مطبوع زیتون و در هنگام بلعیدن احساس سوزش مختصر در گلو بنمائید. که چنین مشخصاتی مختص روغن زیتون های درجه یک می باشد. هر گاه طعم روغن زیتون های ارائه شده با مشخصات بالا فاصله داشته باشد نشان از تغییرات غیر مثبت در فرایند تولید میوه, نگهداری , انتقال , روغن گیری و انجام اختلاط با سایر روغنهای نباتی کم ارزش و همچنین دادن حرارت بالا در هنگام روغن کشی به منظور دریافت درصد روغن بیشتر می باشد. طعم بد روغن های بکر در ایران نیز می تواند حاصل مسائل یاد شده در بالا باشد لذا , اختصاصا در ایران پس از روغن گیری اولیه ( یعنی بدست آوردن روغن طبیعی بودار ) ناگزیر به طراحی مجموعه ای از ماشینهای تصفیه و بوگیری شده اند تا بو و طعم ناخوش آیند روغن تولیدی را گرفته و در این مسیر مسلم است که بخش بیشتری از خواص مناسب روغن زیتون نیز از بین می رود. مصرف کنندگانی که با ویژگی روغن زیتون آشنا نیستند رنگ سبز را علامت خالص بودن آن می دانند . حال آنکه این ویژگی تنها مربوط به زمان برداشت محصول و روغن گیری می باشد. بدین معنی که هر گاه روغن گیری در مناسبترین زمان یعنی وقتی دانه های زیتون رسیده و بنفش شده اند انجام گیرد رنگ روغن متمایل به زرد بوده و در این حالت روغن از ارزش غذایی بالا تر و طعم و عطر مناسب تری برخوردار خواهد بود.
تقلب در انواع روغن
متقلبین، روغن حیوانی را با انواع روغن گیاهی مانند روغن ذرت، روغن سویا، روغن پنبه دانه، روغن آفتابگردان، روغن مغزهای خوردنی مخلوط کرده و به فروش می رسانند و این کار با توجه به اینکه روغن های حیوانی در بسته های استاندارد به بازار عرضه نمی شوند، کار بسیار ساده ای است.

مورد دیگر تقلب در روغن، مخلوط کردن روغن دنبه و پیه به روغن های حیوانی و حتی روغن های گیاهی است.

در مورد اینکه اکثر روغن‌های زیتون تقلبی است معاون وزیر بهداشت گفت: اکثر روغن‌های زیتون موجود در بازار، لواشک‌ها و ماکارونی‌های فله تقلبی است.
به گزارش خبرگزاری فارس، دکتر رسول دیناروند سه ‌شنبه چهارم اردیبهشت 86 در گفت‌وگویی اعلام کرد: "صدها گروه مواد غذایی در کشور داریم که در برخی از آنها امکان عرضه مواد تقلبی بسیار زیاد است، از جمله روغن زیتون که اکنون نوع تقلبی آن در بازار بیش از نوع واقعی آن است، چون تولید داخلی و واردات رسمی آن کم است و تقلب کردن آن نیز بسیار راحت است."


وی گفت:"به راحتی می‌توان روغن معمولی را با مقداری طعم دهنده، مزه دهنده و بو دهنده شبیه روغن زیتون کرد. به همین علت اکنون بیش از 50 درصد روغن‌های زیتون موجود در بازار تقلبی است."

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت افزود: "این امر در ماکارونی هایی که در برخی شهرستان ها به صورت فله ای عرضه می‌شود نیز صادق است. علاوه بر آن برخی تنقلات مانند لواشک‌ها نیز که تولید آنها با رنگ های غیر مجاز و به صورت زیرپله‌ای انجام می‌شود اکثرا تقلبی هستند که ممکن است بیماری زا باشند و کیفیت این مواد به هیچ عنوان قابل تایید نیست."

دیناروند گفت: "البته برخی مواد غذایی وجود دارند که به صورت سنتی و بدون اینکه فرآیندی داشته باشند در کشور عرضه می‌شوند و بدون اینکه نظارتی بر آنها اعمال شود مردم خودشان می‌دانند که مسئولیت نظارت بر این مواد به عهده خودشان است اما در مورد مواد بسته بندی شده وزارت بهداشت اجازه نمی‌دهد که فرآورده های تقلبی عرضه شود."

وی افزود: "در مورد آجیل متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم توزیع آن را از حالت فله به صورت بسته بندی درآوریم و مردم خودشان می‌دانند که آجیل‌ها را با مسئولیت خودشان تهیه می‌کنند و ممکن است آجیل رنگ غیر مجاز و نمک بسیار بالا داشته باشد یا نگهداری و انبارداری آن مناسب نبوده باشد یا حتی میزان سم افلاتوکسین آن خیلی بالا باشد."

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: "برای اینکه مردم از کیفیت آجیل‌ها مطمئن باشند، باید از فرآورده های دارای مجوز وزارت بهداشت که پروانه ساخت و تاریخ مشخص دارند، استفاده کنند."

وی گفت: "هنوز این ظرفیت در کشور ما ایجاد نشده که بر همه مواد غذایی نظارت واقعی برقرار کنیم."
موفق باشید

برگرفته از وب سایت تبیان

 

روغن زیتون و مصارف زیتون- آکاایران

روغن زیتون برای مصرف سالاد ، همراه با پنیر , سوپ یا آش , پیتزا و بسیاری از غذاهای آماده بصورت خام قابل مصرف بوده و بسیارمفید است. برای طبخ انواع مختلف غذاها می توان از روغن زیتون و با استفاده از حرارت کم و با صرف وقت و مدت زمان بیشتر( برای حفظ خواص مفید) استفاده نمود. بدین ترتیب روغن زیتون را همچنین می توان در کلیه انواع پلوها , چلوها چند دقیقه قبل از سرو آنها در سر سفره یا میز استفاده نمود . ‌حتی در تفـت دادن مواد غـذایی به کار برد.

 

-برای سرخ کردن مواد غذایی، هیچ وقت از روغن مایع استفاده نکنید ، زیرا سریعاً اکسیده شده و تولید مواد سرطان زا می کنند. برای سرخ کردن از روغن مخصوص سرخ کردنی و در صورت نداشتن، از روغن جامد استفاده کنید. بدین منظور باید روغنی را انتخاب کنید که نقطه ی دود بالایی دارد، یعنی روغنی که قبل از اینکه سطح آن تولید دود کند، بتوان تا درجه بالایی آن را حرارت داد. وقتی روغن به نقطه ی دود می رسد، ترکیب آن شروع به تغییر می کند و کف هایی روی آن تشکیل می شود که حاوی آکرولئین است و چشم را می سوزاند. بعد از هر بار استفاده از روغن، نقطه ی دود آن پایین می آید و برای همین، روغنی برای چند بار سرخ کردن مناسب است که نقطه دود بالایی داشته باشد.روغن های مایع و روغن زیتون نقطه دود بالایی ندارند ولی روغن مخصوص سرخ کردنی چنین خصوصیتی را داراست.
-
همین روغن زیتون خوراکی را می توانید برای چرب کردن بدن استفاده کنید.
روغن بنفشه:
بَنَفشه نام نوعی گل است از تیره بنفشگان (Violaceae) که بیشتر در نواحی معتدل جهان یافت می‌شود. گلی است با ساقه‌ای کوتاه و رنگ آن بنفش، یا زرد و بنفش است. این گیاه دارای خواص درمانی و پزشکی نیز هست.

مشخصات مورفولوِِژیک
گیاهی است علفی و پایا و دارای برگ هایی که از محل مشترکی در ناحیه یقه خارج می‌شوند. برگ های آن قلبی شکل، دارای دمبرگ دراز و واقع بر روی سطح زمین هستند، زیرا ساقه هوایی مشخص دراین گیاه وجود ندارد. درکناره دمبرگ آن، جوانه های جانبی ظاهر می‌شود. گلهای آن منفرد، زیبا و به رنگ بنفش، بندرت سفید یا گلی و معطر است. دمگل های دراز گل که از بین دمبرگ ها منشاء می‌گیرند، قبل از منتهی شدن به گل، حالت خمیده شبیه عصا پیدا می‌کنند. میوه های بنفشه پوشینه، کروی، پوشیده از کرک ومحتوی دانه هایی به رنگ زرد با لکه ای سفید هستند. گل های زیبا ومعطر بنفشه در اوایل بهار ظاهر می‌شود، درتابستان گلهایی عاری از گلبرگ در بین دمبرگ های آن ظاهر می‌شود که همیشه به حالت مخفی درآن باقی می ماند.

بنفشه به طور طبیعی درشمال ایران می‌روید، ولی با توجه به این که امروزه به عنوان یک گل زینتی درباغچه‌ها کاشته می‌شود، می‌توان آن را دراکثر نقاط ایران مشاهده نمود.

مصارف دارویی و پزشکی

بنفشه قرمز در پارک ساعیتمامی قسمت های بنفشه از جمله برگ، گل، دانه، ریشه، و سرشاخه‌های گل‌دار مصرف دارویی دارند.

بنفشه مرطوب، تند، سرد واندکی تلخ است و دارای ویژگی هایی چون : ضد التهاب ، خلط آور، محرک، ادرار آور (مدر) ، ضد تومور، ضد رماتیسم، ملین، ضد میکروب، معرق، مسهل، تثبیت کننده دیواره مویرگ ها و تصفیه کننده خون است.

شربت تهیه شده از دم کرده آن را برای درمان سرفه می‌توان استفاده کرد. به دلیل غنی بودن از لحاظ مواد صابونی، خلط‌آور خوبی است و باعث تقویت و استحکام خونی می‌شود. دو قاشق غذاخوری از پودر گیاه را در نیم لیتر آب جوشیده و با اضافه کردن مقداری شیر و عسل آن را مصرف می‌کنند.

دم کرده بنفشه را بعد از تغلیظ به صورت کمپرس برای درمان بیماریهای پوستی می‌توان استفاده نمود. برای درمان رماتیسم می‌توان از کمپرس دمکرده گیاه بر روی موضع، روزی دوبار استفاده کرد. از پودر گیاه و آب خمیری درست می‌شود که برای بهبودی زخمها و جراحات مفید است .

دانه بنفشه به مقدار ۶ تا ۱۰ گرم، اثر ملین در اطفال داشته و مصرف ۷ تا ۱۵ گرم آن در ۱۵۰ گرم آب، اثر مسهلی ملایم ظاهر می‌کند. از روغن بنفشه می‌توان برای جلوگیری از ریزش موی سر، شوره سر، خارش پوستی، زیبایی پوست، ورم لثه، سردرد و خون‌ریزی بینی استفاده کرد.

به طور کلی از گیاه بنفشه می‌توان در برطرف کردن مواردی مانند:

گلو درد چرکی، خشکی بینی، برفک دهان، خارش پلک، روشن کردن پوست، جوش صورت، مشکلات ادراری، اختلالات جلدی مزمن و زخم‌های ترشح‌دار استفاده کرد.

در هنگام استفاده از بنفشه ذکر این نکته ضروری است که دراثر مصرف مقادیر زیاد آن به دلیل داشتن مواد صابونی به تهوع و استفراغ منجر می‌شود.

موفق باشید

زیتون در طب مدرن


زیتون را نمی ‌توان مستقیماً بعد از چیدن از درخت، خورد بلکه باید آن را پروراند تا مزه تلخ آن کمتر شود. روش های پروراندن بسته به نوع و منطقه‌ای که زیتون در آن کشت می‌شود، طعم، شکل و رنگ زیتون دلخواه متفاوت هستند.
بعضی از زیتون ها را زمانی که هنوز سبز و نارس هستند و بعضی دیگر را زمانی که کاملاًَ رسیده و سیاه‌ رنگ هستند را از درخت می‌چینند. اما همه زیتون های سیاه از ابتدا سیاه رنگ نیستند.

 

در بعضی از روش های پروراندن، زیتون سبز نارس(کال) را در معرض هوا قرار می‌دهند، در این روش، اکسایش رنگ آن ها را تیره می‌کند.
به علاوه رنگ اصلی زیتون تحت تأثیر تخمیر، پروردن در روغن، آب، آب نمک یا نمک قرار می‌گیرد.
پس همان طور که متوجه شدید زیتون سیاه همان رسیده ی زیتون سبز است.
اگر بتوانید آن را خالص مصرف نمایید بهتر است و گرنه زیتون پرورده که خودتان در منزل تهیه می کنید بسیار عالی است. زیتون شور به دلیل داشتن نمک خیلی توصیه نمی شود.

 

خواص درمانی زیتون:

اهمیت زیتون بیشتر به خاطر روغن موجود در آن می باشد.
روغن زیتون دارای اسیدهای چرب غیر اشباع مونو (MUFA) و آنتی اکسیدان می باشد که باعث طول عمر و کاهش بیماری های مرتبط با مصرف روغن های اشباع می شود. بنابراین مصرف آن به جای روغن های اشباع و جامد فواید زیر را برای سلامتی بدن دارد:
*
روغن زیتون سلامت شریان‌ها را تامین می‌ کند.
*
مانع آسیب رساندن رادیکال‌های آزاد حاصل از چربی‌ها و روغن‌ها به سیستم‌ قلبی-عروقی می ‌شود.
*
کلسترول خون و به خصوص نوع بد آن یعنی LDL را کاهش می‌ دهد، بدون اینکه که نوع خوب آن یعنی HDL کاهش پیدا کند.
*
از مسموم و اکسیده شدن LDL کلسترول جلوگیری می‌ کند.
*
مانع رسوب پلاک ‌ها در جدار شریان شده و در نتیجه مانع تنگ شدن شریان‌ها می ‌شود.
روغن زیتون به علت دارا بودن چربی های غیر اشباع MUFA باعث اتساع سرخرگ ها شده و از این طریق باعث کاهش فشار خون بالا و بیماری های قلبی می شود.
* قند خون
را تنظیم می ‌نماید.
*
روغن زیتون دارای آنتی اکسیدان های قوی مثل پلی فنول ها و فلاوونوئیدها می باشد که این آنتی اکسیدان ها باعث کاهش پر اکسیداسیون چربی ها در بدن و به دنبال آن کاهش استرس اکسید اکسیداتیو می شوند.
در نتیجه بدن را از صدمه رادیکال های آزاد حفظ می کند و بدین طریق باعث کاهش ابتلا به انواع سرطان‌، خصوصاً سرطان پوست، روده و سرطان پستان در زنان می شود.
*
همچنین به علت خاصیت آنتی اکسیدانی خود دیواره سرخرگ ها را از گزند رادیکال های آزاد محافظت کرده و چسبیدن LDL را به دیواره سرخرگ ها، کاهش می دهد و ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
برای اینکه مواد مفید موجود در روغن زیتون، از جمله ویتامین E ، ترکیبات فرار، پلی فنول ها و سایر مواد آن از بین نرود یا کاهش نیابد، این روغن باید در مکان‌های تاریک و خنک نگهداری شود.
برگ، میوه و روغن زیتون و حتی هسته ی آن علاوه بر ارزش غذایی، دارای ارزش دارویی می باشد که تعدادی از خواص درمانی و مصارف دارویی این محصول در زیر ذکر شده است:
-
پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی
-
کاهش کلسترول بد
-
کاهش لخته شدن خون
-
کاهش فشار خون بالا
-
درمان خون ‌ریزی لثه و تقویت لثه
-
تقویت حافظه
-
جلوگیری از سفید شدن مو
-
تسکین دردهای روماتیسمی
موفق باشید.

 

چیز درباره خواص زیتون در کتب و روایات

« و شَجَرةَ ... للآکلین »

و برایتان درخت زیتون که از کوه طور سینا بیرون می آید رویاندیم و از آن روغن به دست می آید و به مصرف طعام می رسد .

همه محققین معتقدند روغن زیتون بهترین روغن دنیا است . زیتون سبز 70 درصد و زیتون سیاه 73 درصد آب دارد .

در آیات سورة نور 35 ، انعام 99 ، انعام 141 ، نحل 11 ، عبس 21 ، مؤمنون 20، از زیتون یاد شده است .

پیامبر (ص)   می فرمایند : « کلوا الذیت و ادهنوا به فأنه من شجرة مبارکة »

« از روغن زیتون بخورید و با آن روغن مالی کنید که از درخت مبارک است »

 

خواص میوه زیتون :

اندام مورد استفاده : میوه ، برگ ، پوست درخت

مشخصات گیاه : درختی است که همیشه سبز و بدون خزان ، دارای گونه های مختلف .

الف ) olea europaeal : که همان زیتون معمولی است . درختی است بلند با برگهای متقابل چرمی کشیده ، کناره برگ پیچیده ، روی برگ سبز تیره با خالهای سفید و پشت برگ نقره ای مایل به زرد ، گل های آن سفید و میوه آن تخم مرغی شکل است .

ب ) Olea ferruginea : این درخت شباهت زیادی به زیتون معمولی دارد . با این تفاوت که برگهایش بزرگ تر و پشت برگها به رنگ قرمز است . این گونه زیتون در بلوچستان ، ایرانشهر دیده می شود . زیتون اغلب در اوایل خرداد شروع به گل دادن می کند و میوه آن در آذر و دی ماه کاملاً رسیده و دارای رنگ تیره می باشد .

خواص درمانی :

برگ و میوه : کاهنده فشار خون ، مقوی معده ، اشتهاآور ، قابض ، تسکین دهنده دردهای روماتیسم ، نقرس ، درد مفاصل ، تب بر ، ادرارآور ، صفرابر ، ضد دیابت " بهترین آن زیتون سبز است ."

روغن زیتون : روغن زیتون به عنوان یک عامل ضد پیری و ضد سرطان ، کمی ملین ، یک عامل ضد انعقاد خون و انسداد شریانی ، ضد برخی بیماریهای قلبی و کاهنده کلسترول و توتال خون ، رفع کننده قولنج ، دل پیچه ، خارج کننده کرم معده ، خرد کنده سنگ مثانه ، دفع کننده سنگهای صفراوی ، رفع کننده یبوست مزمن ، افزایش ترشحات ادرار ، حیض ، عرق ، تسکین دهنده درد مفاصل ، سیاتیک ، وسرین می باشد .

در روغن زیتون ترکیبات شیمیایی وجود دارد که تمایل خون به لخته شدن را متوقف می کند . از رسوب کلسترول در شریانی جلوگیری می کند و برای پیشگیری از حمله های قلبی ، حتی بعد از وقوع اولیه حمله برای جلوگیری از حملات بعدی قلب توصیه می شود.ترکیبات شیمیایی :

مواد قندی ، مواد تلخ ، مواد رزینی ، موم ، تانن ، اسید گالیک ، گلوکوزید ، اولوروپیسین ، لاکتون غیر اشباع ، اولوروپتیک اسید و روغن که عمده در قسمت گوشت زیتون تشکیل می شود  مایعی است به رنگ زرد مایل به سبز ، زلال چسبنده که شامل : اسید سیئولئیک ، اسید والئیک ، اولئین مخلوط با پاسمتین .

 

طریقه مصرف :

زیتون پرورده : خوردن زیتون پرورده با غذا مقوی معده ، اشتهاآور و قابض می باشد. ایجاد بی خوابی می کند . شهوت را زیاد
می کند و اسراف در خوردن آن باعث کم خونی و لاغری می شود .

ماد میوه زیتون : این ضماد برای رفع پوسته شدن سر مناسب است.

عصاره زیتون : مصرف عصاره آبی رنگ زیتون ، فشار خون را پائین می آورد .

جوشانده برگ زیتون : 20 عدد ( 50 گرم ) برگ زیتون را شسته و در یک لیتر آب به مدت 15 دقیقه بجوشانید و صاف شدة آن را با مقداری قند مصرف نمایید ( به مدت 15 روز ) برای پائین آوردن فشار خون و نقرس و عوارض روماتیسم مفید است .

ضماد برگ زیتون : ضماد برگ زیتون برای ورمهای گرم چشم و التیام زخم سر که بر اثر بریدگی ایجاد شده باشد و هم چنین مخملك مناسب است . این ضماد مخلوط با عسل برای به تحريك  ( آماسی در بین ناخن ها ایجاد و سفید و چرکی می شود و به زبان انگلیسی whittow نامیده می شود ، نافع می باشد.

دمکرده برگ زیتون : 50 گرم از برگ ها را در یک لیتر آب دم کرده و برای رفع تب فنجان میل نمایید. مضمضه با آب دمکردة برگ زیتون برای تسکین درد دندان مناسب است . شستشو با این دمکرده برای زخمهای مقعد و رحم نافع است .

 

صمغ درخت زیتون: این صمغ مقوی ذهن و حافظه و قوی از کندر است . برای سرفه مزمن و اخراج بلغم و رفع رطوبت جراحتها ( به صورت مرهم روی زخم ها گذارده می شود و موجب رویائیدن گوشت می شود ) مفید است .

 

روغن زیتون : برای کاهش کلسترول خون یک قاشق از روغن زیتون را هر صبح میل نمایید .

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها