مراحل رشد جنین انسان بطور خیلی خلاصه
تصاویر و مطالب زیست شناسی(استان فارس -شهرستان جهرم)
درباره وبلاگ


به نام خدا . این وبلاگ جهت استفاده همه دوستداران زیست شناسی از راهنمایی تا دانشگاه ایجاد شده (نزدیک به 500عکس از بهترین تصاویر زیست شناسی وبقیه مطالب نوشتاری) امید وارم مورد توجه واقع گردد . هر صفحه این وبلاگ 30مطلب وبقیه با انتخاب شماره صفحه در پایین هر صفحه قابل دیدن خواهد بود؛.مهدی قدرت جهرمی.... ......اللهم صل علی محمد وآل محمدوعجل فرجهم .........التماس دعای خیر
آخرین مطالب
نويسندگان
جمعه 22 دی 1391برچسب:علمی, :: 5:35 بعد از ظهر :: نويسنده : مهدی قدرت جهرمی

دوران بارداری شامل سه مرحله است : ۱۲ هفته اول ، یعنی سه ماه اول بارداری که برای رشد جنین شما بسیار حیاتی و مهم است. از هفته ۱۳ تا ۲۵ یعنی سه ماه دوم بارداری جنین به سرعت رشد می کند، تقریباً ۵ سانتی متری در طول یک ماه و اکنون می تواند حالت های مربوط به صورت-بلع-شنیدن و یا لگد زدن را هم داشته باشد. از هفته ۲۶ به بعد ، یعنی سه ماهه سوم بارداری، اگر نوزادتان به دنیا بیاید می تواند زنده بماند.

 

مراحل رشد جنین :

....


در هشت هفتگی :

دست و پای جنین در حال رشد هستند و اندام های اصلی او شکل می گیرند. جنین کم و بیش شبیه انسان می شود.

در دوازده هفتگی :

قسمت های مختلف صورت ظاهر می شوند. هنوز هیچ لایه چربی ای در جنین وجود ندارد و پوست او روشن و شفاف است.{ سر جنین در این مدت بسیار سریع تر از بقیه قسمت های بدن ، رشد می کند.}

در ۱۶ هفتگی :

اکنون شبیه یک انسان کوچک است. ناخن های دست و پای او در حال رشد کردن هستند. موهای بسیار ریزی بدن او را می پوشاند.

در ۲۴ هفتگی:

اکنون بسیار بزرگتر و فعال تر شده است. همه اندام های او کار می کنند اما شش ها و دستگاه گوارش او هنوز کامل نیستند. اندام ها کاملاً ساخته شده اند ولی در مقایسه با بدن و سر، لاغر هستند.

در ۳۲ هفتگی :

اکنون سر جنین نسبت به بدن او بزرگتر است. بافت چربی در زیر پوست او وجود دارد. اگر در این مرحله متولد شود، شانس زنده مانده او زیاد است. در این مرحله بیشتر جنین ها موقعیت cephalic دارند یعنی سر جنین به طرف پایین است.

در ۴۰ هفتگی:

اکنون جنین کاملاً رسیده شده، تپل تر شده و آماده خروج از رحم است. حرکات جنین کمتر وکمتر می شود. مایع اطراف او کم می شود و رحم نمی تواند از این بزرگتر شود.

منبع : بارداری و زایمان سالم تالیف دکتر کریستف لیز –کارینا رینولدز و گریان مک


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها